Banvit’in, Lezzetçi Başı temalı kampanyası, bana
Disney’in Ratatouille adlı animasyon filmini hatırlattı.
Markayı bir karakterle özdeşleştirme sık
yapılan bir durumdur. Özenli yapılırsa gayet başarılı sonuçlar verir. Bunun en
güzel ve uzun soluklu örneklerinden biri Turkcell’in Selocan’ları. Turkcell
karakterleri animasyon değil, gerçek ve bence bu başarılı bir strateji; çünkü
hiçbir animasyon, şimdiki Selocan’lar kadar sevimli olamaz.
Biz konumuza dönelim...
Banvit’te, kampanyasında, markasını Lezzetçi
Başı karakteri ile özdeşleştirmiş. Hem hikaye hem de Lezzetçi Başı’nın tipi ve
konuşması bana fena halde Ratatouille filmini hatırlattı. Hani şu başrolünde
becerikli bir aşçı farenin olduğu animasyon filmi.
Reklam da karakter de düz bence. Ne iyi ne
kötü. Daha açıklayıcı olmak gerekirse derdini anlatacak kadar iyi. Ancak akılda
kalıcı bir özelliği yok. Ayrıca şlk filmde senaryoda bir aksaklık var sanki. Alışveriş poşetinden çıkan karaktere önce soğuk davranan evin annesi birdenbire ısınıyor. Geçiş çok ani olmuş.
Animasyon karakterli reklam denince kimse
Domestos’un mikroplarının eline su dökemez bence. On numara örnek iş. Sadece
karakter değil, seslendireme de kusuruz! (Okan Bayülgen farkı)
Böyle bir örnek varken, Lezzetçi Başı’na
söylenebilecek tek şey: Her şeyiyle orta.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder