12 Şubat 2014 Çarşamba

Orta şeker




Banvit’in, Lezzetçi Başı temalı kampanyası, bana Disney’in Ratatouille adlı animasyon filmini hatırlattı.

Markayı bir karakterle özdeşleştirme sık yapılan bir durumdur. Özenli yapılırsa gayet başarılı sonuçlar verir. Bunun en güzel ve uzun soluklu örneklerinden biri Turkcell’in Selocan’ları. Turkcell karakterleri animasyon değil, gerçek ve bence bu başarılı bir strateji; çünkü hiçbir animasyon, şimdiki Selocan’lar kadar sevimli olamaz.

Biz konumuza dönelim...
Banvit’te, kampanyasında, markasını Lezzetçi Başı karakteri ile özdeşleştirmiş. Hem hikaye hem de Lezzetçi Başı’nın tipi ve konuşması bana fena halde Ratatouille filmini hatırlattı. Hani şu başrolünde becerikli bir aşçı farenin olduğu animasyon filmi. 

 
Reklam da karakter de düz bence. Ne iyi ne kötü. Daha açıklayıcı olmak gerekirse derdini anlatacak kadar iyi. Ancak akılda kalıcı bir özelliği yok. Ayrıca şlk filmde senaryoda bir aksaklık var sanki. Alışveriş poşetinden çıkan karaktere önce soğuk davranan evin annesi birdenbire ısınıyor. Geçiş çok ani olmuş.

Animasyon karakterli reklam denince kimse Domestos’un mikroplarının eline su dökemez bence. On numara örnek iş. Sadece karakter değil, seslendireme de kusuruz! (Okan Bayülgen farkı)


Böyle bir örnek varken, Lezzetçi Başı’na söylenebilecek tek şey: Her şeyiyle orta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder