9 Şubat 2014 Pazar

Kadın ruhundan anlayan marka!




Şahsen Biscolata’nın stratejisini çok cesur bulur ve çok beğenirim. Bizim gibi erkek egemen bir toplumda, sadece kadınları hedef alan işler yapmak, her baba yiğidin harcı değil çünkü!

Biscolata’nın o güzel reklamları için Şölen’i kutlamak lazım. Türkiye’de sık karşılaştığımız bir olay değil, bu kadar radikal bir stratejiyle pazara girmek. Düşünsenize öyle bir strateji ki bu neredeyse sadece kadınları hedefliyor. Üstelik bunu yaparken erkekleri de gıcık ediyor. Helal olsun böyle bir yolu kabul eden Şölen’e!

Bu cesur strateji sayesinde Biscolata markası rekabetin oldukça yoğun olduğu çikolata-bisküvi kategorisinde kendine özel bir yer elde etti. Çok zorlu ve köklü iki rakibi olmasına rağmen. (Eti ve Ülker) Bu başarı, bir reklamda yaratıcılık kadar stratejinin de ne kadar önemli olduğunu, bize bir kez daha hatırlattı. Düşünenlerin emeğine sağlık.

Peki, bu yolda devam mı etmeli? Yoksa erkekleri de hedefe koyan yeni bir stratejiye mi geçilmeli? Bence evet geçilmeli. Çünkü sonuçta bu alan hijyenik ped gibi kadına özel bir alan değil. Erkekler de oldukça fazla şekilde çikolata-bisküvi tüketiyor. Tabii şu da yerinde bir soru: Erkekler, reklam dilinden dolayı acaba Biscolata ürünleri almıyor mu? Bilemiyorum.

Ama şu da belli ki marka bu stratejiden memnun. Çünkü yeni Biscolata Mood reklamı olan “Neyse halin çıksın Mood’un” her yönüyle kadın ruhuna sesleniyor. Hem de çok başarılı bir şekilde!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder