8 Şubat 2014 Cumartesi

Yiğidi öldür ama hakkını yeme!



Durex’in viral reklamını izlerken aklıma 1 Kadın 1 Erkek’teki Ozan geldi. 

Burada hep televizyon reklamlarını inceledim. Bugün ise bir değişiklik yapıp, bir viral reklamı inceleyeceğim: Elveda elizabet merhaba gerçek aşk.

Açıkçası ilk izlediğimde iğrenç, basit ve banal buldum. Durex’e hiç yakıştıramadım. Onun hedef kitlesine göre değildi. Çok duygusuzdu. Erkekleri çok ilkel ve barbar gösteriyordu. Aşkla alay ediyordu vs. gibi klasik tüm Beyaz Türk yorumlarını saydım.

Sonra aklıma 1 Kadın 1 Erkek’teki Ozan geldi. İzleyenler bilir; bu dizideki Ozan ülkemiz dahilindeki olup olabilecek en Beyaz Türk erkeklerden biridir. Modern, iyi eğitimli, şehirli; evi, arabası, kendine ait işi olan ideal erkek. Ama nedense bu ideal erkeğe kız arkadaşı sürekli Öküz der! Çünkü yine diziyi izleyenler bilir ki Ozan yukarda saydığımız tüm vasıflara rağmen klasik Türk erkeğidir. O vasıflar sadece ciladır. Ufak bir kazıma ile altındaki mal kolayca gün ışığına çıkar. Nedir gerçek; futbol hastası, kadın ruhundan anlamayan, kültürel etkinlikleri gereksiz bulan, evlenmeyi kafese girmek olarak gören, Öküz Ozan!

Ve daha derin düşününce karar verdim ki Durex’in ülkemizdeki hedef kitlesi Ozan’dı. Yani dıştan Beyaz Türk, içten klasik Türk. O an her zaman yaptığım hatayı yine yaptığımı fark ettim. Markayı kendi değer yargılarımla yargılamak. Ama hedef kitle ben değilim. Ve bence acı da olsa hedef kitlesine uygun bir iş; Elveda elizabet merhaba gerçek aşk.

Biz kadınların ne kadar hoşuna gitmese de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder