Durex’in viral reklamını izlerken aklıma 1
Kadın 1 Erkek’teki Ozan geldi.
Burada hep televizyon reklamlarını inceledim.
Bugün ise bir değişiklik yapıp, bir viral reklamı inceleyeceğim: Elveda elizabet
merhaba gerçek aşk.
Açıkçası ilk izlediğimde iğrenç, basit ve
banal buldum. Durex’e hiç yakıştıramadım. Onun hedef kitlesine göre
değildi. Çok duygusuzdu. Erkekleri çok ilkel ve barbar gösteriyordu. Aşkla alay
ediyordu vs. gibi klasik tüm Beyaz Türk yorumlarını saydım.
Sonra aklıma 1 Kadın 1 Erkek’teki Ozan geldi.
İzleyenler bilir; bu dizideki Ozan ülkemiz dahilindeki olup olabilecek en Beyaz
Türk erkeklerden biridir. Modern, iyi eğitimli, şehirli; evi, arabası, kendine
ait işi olan ideal erkek. Ama nedense bu ideal erkeğe kız arkadaşı sürekli
Öküz der! Çünkü yine diziyi izleyenler bilir ki Ozan yukarda saydığımız tüm
vasıflara rağmen klasik Türk erkeğidir. O vasıflar sadece ciladır. Ufak bir
kazıma ile altındaki mal kolayca gün ışığına çıkar. Nedir gerçek; futbol
hastası, kadın ruhundan anlamayan, kültürel etkinlikleri gereksiz bulan,
evlenmeyi kafese girmek olarak gören, Öküz Ozan!
Ve daha derin düşününce karar verdim ki Durex’in ülkemizdeki hedef kitlesi
Ozan’dı. Yani dıştan Beyaz Türk, içten klasik Türk. O an her zaman yaptığım
hatayı yine yaptığımı fark ettim. Markayı kendi değer yargılarımla yargılamak.
Ama hedef kitle ben değilim. Ve bence acı da olsa hedef kitlesine uygun bir iş; Elveda
elizabet merhaba gerçek aşk.
Biz kadınların ne kadar hoşuna gitmese de...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder