Snickers,
‘tüylü bamya’ reklamıyla yaratıcı fikrin nelere kadir olduğunu, bize bir kez
daha kanıtlamıştı. Şimdiki 'Joker' reklamı ise aynı fikrin değişik bir
uyarlaması.
Gerçekten çok güzel bir işti tüylü bamya.
İzleyeni finaliyle ters köşeye yatırıyordu. En fazla yirmi saniyeye sahip bir
iş için muazzam bir başarı! Yazanın ya da yazanların; ellerine, beyinlerine,
emeklerine sağlık, demekten başka bir söz söyleyeni, valla taş çarpar!
Orijinal filmde aslında iki ünlü oynamıştı: Muazzez
Abacı ve Gönül Yazar. Ama Abacı’lı versiyon o kadar iyiydi ki Gönül Yazar’lı
uzun versiyona fazla gerek kalmadı.
Muazzez Abacı’ya özel bir bölüm açmak
gerekiyor. Doğrusu onun bu kadar iyi bir oyuncu olduğu tahmin etmezdim. Filmde
kırk yıllık oyunculara taş çıkartan bir doğallıkla oynuyor. Hiç ama hiç
sırıtmıyor.
“Acıkınca assoliste bağlıyor.” sloganından çıkan reklam, her şeyiyle dört dörtlük. Hedef kitleyi yakalama buna dahil.
Reklamın başarılı olduğunun en büyük
kanıtlarından biri de ondan esinlenen(!) başka reklamlar. Nescafe ve Dominos Pizza. Aklıma ilk gelenler.
Dominos’un “Acıkınca kafan Dominos’a gider”
reklamı, “Acıkınca assoliste bağlıyorsun” sloganının ekolünden gelme gibi
duruyor. Nescafe’nin ise “İşler Güçler” dizisindeki ‘Boomcu Onur’ karakteriyle
ilerlediği ‘Kendine gel’ sloganlı reklamı, bana yine Snickers reklamını hatırlatmadı
değil! İşleniş tarzları farklı da olsa çıkış noktaları aynı.
Snickers’ın Joker reklamı içinse söylenecek
fazla bir şey yok. İlk filmin kaymağını yiyor. O kadar iyi bir fikir bulanların,
böyle bir hakları da olmalı belki de!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder