2 Şubat 2014 Pazar

Snickers: Esin kaynağı olan başarı




Snickers, ‘tüylü bamya’ reklamıyla yaratıcı fikrin nelere kadir olduğunu, bize bir kez daha kanıtlamıştı. Şimdiki 'Joker' reklamı ise aynı fikrin değişik bir uyarlaması.

Gerçekten çok güzel bir işti tüylü bamya. İzleyeni finaliyle ters köşeye yatırıyordu. En fazla yirmi saniyeye sahip bir iş için muazzam bir başarı! Yazanın ya da yazanların; ellerine, beyinlerine, emeklerine sağlık, demekten başka bir söz söyleyeni, valla taş çarpar!

Orijinal filmde aslında iki ünlü oynamıştı: Muazzez Abacı ve Gönül Yazar. Ama Abacı’lı versiyon o kadar iyiydi ki Gönül Yazar’lı uzun versiyona fazla gerek kalmadı.

Muazzez Abacı’ya özel bir bölüm açmak gerekiyor. Doğrusu onun bu kadar iyi bir oyuncu olduğu tahmin etmezdim. Filmde kırk yıllık oyunculara taş çıkartan bir doğallıkla oynuyor. Hiç ama hiç sırıtmıyor.

“Acıkınca assoliste bağlıyor.” sloganından çıkan reklam, her şeyiyle dört dörtlük. Hedef kitleyi yakalama buna dahil.

Reklamın başarılı olduğunun en büyük kanıtlarından biri de ondan esinlenen(!) başka reklamlar. Nescafe ve Dominos Pizza. Aklıma ilk gelenler.



Dominos’un “Acıkınca kafan Dominos’a gider” reklamı, “Acıkınca assoliste bağlıyorsun” sloganının ekolünden gelme gibi duruyor. Nescafe’nin ise “İşler Güçler” dizisindeki ‘Boomcu Onur’ karakteriyle ilerlediği ‘Kendine gel’ sloganlı reklamı, bana yine Snickers reklamını hatırlatmadı değil! İşleniş tarzları farklı da olsa çıkış noktaları aynı.



Snickers’ın Joker reklamı içinse söylenecek fazla bir şey yok. İlk filmin kaymağını yiyor. O kadar iyi bir fikir bulanların, böyle bir hakları da olmalı belki de! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder