Koska gibi kendi alanında neredeyse jenerik
olmuş markadan, daha özenli bir iş beklerdim.
Koska, Türkiye’de, helva alanında en bilinen
markalardan biri (elbette ki sadece helva üretmiyor. Lokumdan pekmeze birçok
ürün üretiyor. Ben en bilineni söylüyorum). Kendi alanında ona rakip olabilecek
bir marka yok.
Ancak her gün çoğalan seçenekler ve genç
neslin Batılılaşan damak zevki, helva sektörünü, şekerleme piyasasında arka
plana itiyor. Daha açık ifade etmek gerekirse, ekmek arası helva yerini
ekmek üstü Nutella’ya bırakıyor. Hatta belki bazı büyük şehirlerde çoktan
bırakmıştır bile.
Koska’da doğru bir stratejiyle, artan rekabet
ortamından geri kalmamak için, yeni ürününü piyasaya sürmüş: Koska Tahin Bal
Karışımı.
Yeni ürün güzel de. Reklamı çok kötü. Her açıdan... Oyunculuklar amatörce. Anneyi oynayan bayan çok genç duruyor. Neredeyse oğluyla
yaşıt! Saçın peruk olduğu inanılmaz bariz. Oğlunu oynayan kişi de çok büyük oynamış. Hiç doğal durmuyor.
Bazı diyaloglar çok zorlama. (nerede
bu devlet) Kısaca prodüksiyon çuvallamış. Senaryo, zorlama diyaloglar dışında,
‘ehh işte’ denilebilecek düzeyde.
Reklam, hiç inandırıcı olmadığından, hedef
kitleye uygun olup olmadığı konusunu pas
geçiyorum.
Türkiye’nin en köklü ve başarılı markalarından
olan Koska’dan(bu ikisine sahip markamız ne yazık ki çok az), daha özenli bir
iş beklerdim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder