1 Şubat 2014 Cumartesi

Koska; fazla zorlama!




Koska gibi kendi alanında neredeyse jenerik olmuş markadan, daha özenli bir iş beklerdim.

Koska, Türkiye’de, helva alanında en bilinen markalardan biri (elbette ki sadece helva üretmiyor. Lokumdan pekmeze birçok ürün üretiyor. Ben en bilineni söylüyorum). Kendi alanında ona rakip olabilecek bir marka yok.

Ancak her gün çoğalan seçenekler ve genç neslin Batılılaşan damak zevki, helva sektörünü, şekerleme piyasasında arka plana itiyor. Daha açık ifade etmek gerekirse, ekmek arası helva yerini ekmek üstü Nutella’ya bırakıyor. Hatta belki bazı büyük şehirlerde çoktan bırakmıştır bile.

Koska’da doğru bir stratejiyle, artan rekabet ortamından geri kalmamak için, yeni ürününü piyasaya sürmüş: Koska Tahin Bal Karışımı.

Yeni ürün güzel de. Reklamı çok kötü. Her açıdan... Oyunculuklar amatörce. Anneyi oynayan bayan çok genç duruyor. Neredeyse oğluyla yaşıt! Saçın peruk olduğu inanılmaz bariz. Oğlunu oynayan kişi de çok büyük oynamış. Hiç doğal durmuyor. 

Bazı diyaloglar çok zorlama. (nerede bu devlet) Kısaca prodüksiyon çuvallamış. Senaryo, zorlama diyaloglar dışında, ‘ehh işte’ denilebilecek düzeyde.

Reklam, hiç inandırıcı olmadığından, hedef kitleye uygun  olup olmadığı konusunu pas geçiyorum.

Türkiye’nin en köklü ve başarılı markalarından olan Koska’dan(bu ikisine sahip markamız ne yazık ki çok az), daha özenli bir iş beklerdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder