Şahin,
yeni ürünü Çemen ve Sarımsak Kokusuz Sucuk ile kendine yeni bir pazar
oluşturmak istemiş. Peki, reklamı bu stratejiye uygun mu?
Sucuk
hepimizin çok sevdiği bir yiyecek. Hafta sonu kahvaltılarımızın vazgeçilmezi
olan bu geleneksel lezzet, hak ettiği itibarı görebiliyor mu peki? Cevap bence
hayır.
Hijyen ve sağlık endişeleri olanları bir kenara bırakırsak (haklı
oldukları taraflar çok) bazı insanların sucuk yememe sebebi tamamen toplumsal
önyargılar. Örnek vermek gerekirse, beyaz yakalı olarak tanımlanan insanlar,
yedikleri sushi’leri instagram, twitter ve facebook’ta poz poz paylaşırken,
yarım ekmek sucuk fotoğrafı paylaşan bayağı az; çünkü ülkemizde bu geleneksel
lezzeti yiyenler, en hafif tabirle alaturka olarak tanımlanıyor.
Şahin,
Çemen ve Sarımsak Kokusuz Sucuğu için, reklamdan anladığımız üzere, hedef kitle olarak
kendine beyaz yakalıları seçmiş ve anlaşılan Şahin’ciler beyaz yakalıların koktuğu için sucuk
yemediği kanısındalar. Çünkü reklamdaki %100 beyaz yakalı hatta beyaz Türk olan kadın, sabah sporunu
yaptıktan sonra vazgeçemediği sucuğunu gönül rahatlığıyla yiyor.
Peki,
reklam başarılı mı? Açıkça söylemek gerekirse kararsız kaldım. Reklamdaki kadın
kokusuz da olsa bana sabahları sucuk yiyen bir tip gibi görünmüyor. Özellikle
sabah koşusu yapan ve reklamda da ifade ettiği üzere, 'sağlığına özen gösteren' bir insan, hemen hemen her
uzmanın sağlıksız diye bağırdığı bir yiyeceği tercih eder mi kuşkularım var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder