30 Ocak 2014 Perşembe

Şahin Çemen ve Sarımsak Kokusuz Sucuk, beyaz yakalıların yeni sushi'si olur mu?





Şahin, yeni ürünü Çemen ve Sarımsak Kokusuz Sucuk ile kendine yeni bir pazar oluşturmak istemiş. Peki, reklamı bu stratejiye uygun mu?

Sucuk hepimizin çok sevdiği bir yiyecek. Hafta sonu kahvaltılarımızın vazgeçilmezi olan bu geleneksel lezzet, hak ettiği itibarı görebiliyor mu peki? Cevap bence hayır.


Hijyen ve sağlık endişeleri olanları bir kenara bırakırsak (haklı oldukları taraflar çok) bazı insanların sucuk yememe sebebi tamamen toplumsal önyargılar. Örnek vermek gerekirse, beyaz yakalı olarak tanımlanan insanlar, yedikleri sushi’leri instagram, twitter ve facebook’ta poz poz paylaşırken, yarım ekmek sucuk fotoğrafı paylaşan bayağı az; çünkü ülkemizde bu geleneksel lezzeti yiyenler, en hafif tabirle alaturka olarak tanımlanıyor.

Şahin, Çemen ve Sarımsak Kokusuz Sucuğu için, reklamdan anladığımız üzere, hedef kitle olarak kendine beyaz yakalıları seçmiş ve anlaşılan Şahin’ciler beyaz yakalıların koktuğu için sucuk yemediği kanısındalar. Çünkü reklamdaki %100 beyaz yakalı hatta beyaz Türk olan kadın, sabah sporunu yaptıktan sonra vazgeçemediği sucuğunu gönül rahatlığıyla yiyor.

Peki, reklam başarılı mı? Açıkça söylemek gerekirse kararsız kaldım. Reklamdaki kadın kokusuz da olsa bana sabahları sucuk yiyen bir tip gibi görünmüyor. Özellikle sabah koşusu yapan ve reklamda da ifade ettiği üzere, 'sağlığına özen gösteren' bir insan, hemen hemen her uzmanın sağlıksız diye bağırdığı bir yiyeceği tercih eder mi kuşkularım var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder